Hem > Familjeliv, Reflektioner > En otroligt jobbig situation

En otroligt jobbig situation

Jag har dåligt samvete. Jag vet inte hur många gånger lilla S frågat om vi ska baka. Jag hinner aldrig. Det är alltid något annat som är viktigare. Som jobbet. Eller? Vad är viktigare än barnen? Egentligen? Vid nyår bestämde jag mig därför för att umgås mer med barnen och jobba mindre på kvällarna 2014.

När lilla S frågar om vi ska baka är jag sekunder från att slentrianmässigt säga nej, jag hinner inte nu. Jag hindrar mig själv i sista sekund och vi har en riktigt mysig stund ihop med mycket skratt och massa kladd.

20140113-204455.jpg

– Mamma, det här är en otroligt jobbig situation, säger Sofija. Det låter alltid lika roligt när hon uttrycker sig sådär brådmoget. Eventuellt har vi räknat fel och haft i en dl mjölk för mycket. Degen är kladdig värre. Det tar lång tid att bli av med klibbet från händerna. Men vad gör väl det? Vi har kul och dessutom har vi förgräddat våra scones, som värsta TV-kockarna, så att vi snabbt och lätt ska få nygräddat bröd till frukost imorgon bitti.

20140113-204727.jpg

Detta ska det bli mer av 2014, minsann. Inte bara scones, alltså, utan att hänga och chilla mer med mina barn, som drottning Silvia så modernt hade utryckt det. Så det så! /Ylva.

  1. Jenny
    januari 14, 2014 kl. 9:05 f m

    Det låter väldigt sunt. Det kommer både du och de övriga i familjen må bra av. Ja familjen är oerhört viktig.
    Massa kramar till dig fina!

    • ylvavitorovic
      januari 14, 2014 kl. 11:41 f m

      Ja, man måste inse vad man har ibland. Stor kram till dig med!

  1. No trackbacks yet.

Lämna en kommentar