Hem > Reflektioner > Grus i dojjan…

Grus i dojjan…

Jag går så snabbt jag bara kan, men kjolen är för snäv. Det är en grå, mycket snäv pennkjol från Vivian Westwood. Jag gillar den, men jag har bara haft på mig den hemma hittills och aldrig försökt gå snabbt i den tidigare. Nu visar det sig att jag bara kan ta små fjantiga geisha-steg. Otroligt frustrerande när man har bråttom. Jag blir snabbt varm och svettig. Och mycket irriterad. Dessutom så fylls mina julklappskängor av smågrus för varje steg jag tar. Jag får skavsår. Det är otroligt smärtsamt, men jag pinnar på. Man vill ju inte komma sent till jobbet.

Vivian Westwood-kjol och Dr Martens-kängor

Vivian Westwood-kjol och Dr Martens-kängor

– God morgon, hälsar chefen glatt när jag kliver in på kontoret en halvtimma senare än jag hade tänkt.
– Så helvete heller, svarar jag irriterat med skavsår, överhettad och stressad. Chefen ser chockad ut. Jag måste förklara. Han skrattar. Jag blir surare. Har jag nämnt att jag har PMS?

Hur som helst. Härifrån känner jag att det bara kan bli bättre. Dessutom har jag en middag med bästa Ann, Therese och Petra att se fram emot. Den blev naturligtvis helt underbar. ❤ Jag äter dock för mycket. Kör jultempo på maten, liksom. Jag får andnöd. Snart ska jag lära mig att inte göra så mer. Och så ska jag börja träna också. Allt kommer att bli bra igen. Snart.

Middag hos Ann - utsökt chicken Thai

Middag hos Ann – utsökt chicken Thai

Nu har det hunnit bli fredagkväll. Pizzan är uppäten. Glaset rödvin är uppdrucket och jag har landat i soffan med en superpigg lilla S som vill ha hjälp att ansöka till TV-programmet Fixa Rummet. Totaltolkrock, som ni kanske förstår…

Jaha, det är bara att sätta igång. Om 30 min somnar jag i soffan. Vad gör du denna fredagkväll?
Over and out! /Ylva.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

