Hem > Arbetsliv > Måndag på riktigt

Måndag på riktigt

Telefonen funkar inte, inboxen är full, Apple IDt strular och headsetet lägger av…? I ljuset av vad som hänt i världen på senare tid är ju detta inte ens ett problem, men denna måndag har verkligen prövat mig genom att radda upp det ena i-landsproblemet efter det andra.

Telefonen ringer. Jag försöker svara. Swipe. Inget händer. Telefonens envisa signaler fortsätter att ringa. Inte alls stressande. Mitt swipande blir mer och mer hårdhänt ju mer frustrationen växer. Det slutar ringa. Jag försöker ringa upp. Swipe. Inget händer. Swipe, SWIPE, S W I P E E E E! Fortfarande inte reaktion. Tvångsstänger av den. Den funkar igen. Ett tag. Sedan hjälper inte ens tvångsavstämning och på måndag morgon finns inte längre någon räddning.

Behöver komma i kontakt med folk. Bråttom. Mailar istället. Nähä. Det gick inte heller. Inboxen är full så det går varken att skicka eller ta emot mail. Och inte kan jag ju ringa. Går upp till 7:e våningen för att beställa ny mobil och prata med kollegorna som jag inte kunde ringa eller maila till. Blir påmind om min dåliga kondition. Det tar minst 5 min innan jag kan prata normalt efter promenaden i trappen. Jag sprang inte direkt heller.

Fixar med lånetelefonen. Inget funkar. Mitt nuvarande och fd Apple ID konfliktar. OK. Skit i telefonen. Dags att packa paket med massa prylar och skumtomtar för att skicka till färjorna. De skumma tomtarna som skulle kommit i fredags har fortfarande inte anlänt. Jag jagar skumtomtar. Ringer runt. Är upprörd. Nu är det ju så ont om tid. Tomtarna kommer imorgon. Inget att göra ngt åt. Andas. Gå vidare.

Lilla S kommer förbi efter skolan. Jag lyckas stryka 5 av 5 punkter på min mest akuta ToDo-lista. Vi går hem livet känns bättre. Pratar med en leverantör. Det sprakar konstigt i headsetet. Jag försöker göra mig hörd. Han hör inte. Jag rycket ur headsetet. Det funkar. Ljudmässigt i alla fall. Däremot funkar det mindre bra att cykla med en hand på styret och att hålla mobilen med den andra. Jag krockar nästan med en buss.

Dags att lägga av. Jag lägger undan telefonen. Cyklar hem. Möter lilla S som tog spårvagnen. Vi lagar mat ihop. Mysigt! Snart är dagen över. S går och tränar och snart ska jag också göra det för att få ur mig lite frustration. Och för att jobba bort min undermåliga kondition. Imorgon är en ny dag. Med nya i-landsproblem. Och det ska vi bara vara tacksamma för. /ylva.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

