Hem > Reflektioner > Varje gång han ser mig tänker han kukbuk!

Varje gång han ser mig tänker han kukbuk!

Jag är så trött så att jag håller på att somna, men det är flera timmar kvar tills arbetsdagen är slut. Eftersom jag inte dricker kaffe släpar jag mig upp till vår personalrestaurang för att köpa en cola (även betala för gårdagens cola, jag hade glömt plånboken) och en snickers i ett desperat försök att pigga upp mig.

Personalen i restaurangen är så himla trevlig. De äter en sen lunch och jag stannar till för att prata med dem. Jag berättar om vår bloggresa till Polen. Det är då han säger det, Magnus:
– Jaså, har du varit iväg på ännu en bloggresa? Ja, varje gång jag ser dig tänker jag kukbuk.

Hans kollegor tittar undrande på honom och jag känner att jag kanske bör förklara varifrån denna lite udda association kommer.

Jo, precis som Magnus nämnde så hade jag varit på en annan bloggresa till Polen. Den gången var det en riktigt häftig matbloggsresa. Vi lärde oss att stycka ett rådjur i ett skjul i den djupaste polska skogen där vi också plockade svamp, fiskade med lagom nyktra fiskare, brände bärnstensvodka, lagade polsk husmanskost och åt på ett korsriddarslott i Malbork. Jag hade med mig Alexandra Zazzi, Monika Ahlberg och Tina Höstlycke. Men Pomorskie.travel hade även inviterat matbloggare och matskribenter från andra Europeiska länder inklusive Polen.

Jag lär känna en supertrevlig polsk tjej vida namn Agata Michalak. Hon skriver för ett polskt kulinariskt magasin. Första kvällen byter vi visitkort. När hon ger mig sitt bryter jag ihop.
– Så du är från Sverige, säger Agata, van som hon är av reaktionen från svenskar.

Magasinet hon jobbar på heter Cook Book. Vad är det för roligt med det tänker du. Jo, det är inte skrivet på engelska utan med en polsk stavning; Kukbuk.

Jag berättade detta för Magnus när jag kom hem från resan och sedan dess är det det han associerar mig med. Så tänk på vad du berättar, folk kan börja associera dig med det… /ylva.

KUKBUK - polskt kulinariskt magasin

Kategorier:Reflektioner Taggar:
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

