Hem > Arbetsliv, Familjeliv, Reflektioner > Livspusslet känns mer och mer som the hunger games…

Livspusslet känns mer och mer som the hunger games…

Jag sitter kvar ensam vid middagsbordet och blickar ut över kaoset som mina älsklingar har lämnat efter sig. Suck! En diskmaskin ska tömmas och en annan ska fyllas på. Samma sak med tvättmaskinen. Dessutom ska jag hinna med att maila om jobbet, göra månadsredovisningen för den egna firman, svara på offertförfrågan och skicka information om ett matbloggsevent…

Även om jag jobbar in lunchen, skyndar hem, tar jobbsamtal på vägen, etc så är det inte helt lätt att pussla rätt. Att hinna med läxor, att bara vara mamma, styra upp, m.m. En eller ett par bitar saknas hela tiden. Det känns verkligen som att hur man än vänder sig så är rumpan bak. Alltid efter, aldrig tillräcklig. Dygnets timmar räcker helt enkelt inte till… Ja, i alla fall om man vill vara en närvarande och bra mamma, en god hustru, en lyssnande kompis, en duktig medarbetare och en framgångsrik egenföretagare. Dessutom ska man hinna träna, ta hand som sig själv, utvecklas, m.m. Dags att införa 48-timmarsdygn? Eller kanske att börja välja bort något…

Nu har jag skrivit om Instagramtävlingar, pratat bloggresor, förhört dottern på svenskläxan och tjatat på sonen om SO-läxan. Nu ska jag visst dansa till Ylvis ”What does the fox say” på Wii, Just Dance…

En sak är säker; jag har i alla fall en varierad vardag. Inte konstigt att jag glömde kvar nycklarna i ytterdörren… /ylva.

  1. februari 3, 2015 kl. 10:34 e m

    Åh jag förstår dig precis. Ibland känns det nästan övermäktigt och jag kan bli galen på att klockan går så himla fort, särskilt när man kommit hem efter jobbet. När väl allt fix är klart så är klockan hur mycket som helst och den lilla stund som finns över för att mysa med barnen är minsann inte lång. Nu är jag bortskämd med sportlov som tur är. Det är andningspauserna i vardagspusslet.

    Dansa lugnt nu eller vad tusan ”dancehall like nobody’s watching!”
    Kram

    • ylvavitorovic
      februari 3, 2015 kl. 10:37 e m

      Haha! Nu är det färdigdansat och jag hade lovat mig själv att vara i säng senast kl 22. Gick sådär…
      Men nu får det vara nog! Natti, natti!

  2. februari 4, 2015 kl. 7:31 f m

    Ja jisses vad du håller igång… att du orkar ? Hoppas tempot sjunker lite. Många kramar

    • ylvavitorovic
      februari 4, 2015 kl. 7:22 e m

      Tack hjärtat! Jag får göra som du skrev och hårdprioritera. Kram tillbaka!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

