Hem > Arbetsliv, Reflektioner > Supersmal, skitsnygg och otroligt balanserad

Supersmal, skitsnygg och otroligt balanserad

– Ursäkta. Är det ok om jag tar detta, frågar min före detta kollega och numer samarbetspartner Sara. Det är min dotter förklarar hon.
Sara pratar med dottern några minuter. Jag passar på att läsa och svara på mail. Jag har precis lyckats rensa och har bara strax under 1000 obesvarade mail. Äntligen tresiffrigt!

Sara lägger på. Vi fortsätter mötet.
– Jo, så att nu i vinter kommer vi att… börjar jag. Jag avbryts av telefonen. Nu är det min dotter som ringer. Ja, det är ok att åka hem till kompisen. Ja, jag kan hämta vid kl. sju.
Ok. Vi fortsätter. Vi hinner hela 10 minuter innan jag måste lösa ett akut problem som uppstått med julkalendern. När problemet är avhjälp börjar det lukta gas i konferensrummet. Vi tar det säkra före det osäkra och utrymmer. Det var väl själve fan! Som tur är, är vi båda duktiga på att multitaska så vi lyckas ändå få gjort det vi hade planerat. Även om det innebär att vi får avsluta mötet runt fikabordet. Man kan ju bli galen för mindre.

Den moderna kvinnans vardag. Multitasking. Tidsvrängning. Jobbsamtal + matlagning. Telefonkonferens medan jag cyklar hem. Diskussion över telefonen om strategier och offerter i tvättstugan.

Men i år. 2015. Då ska jag minsann hitta tid att träna, ta hand om mig själv, äta rätt och ha mer tid för familjen och vännerna. Jag ska framförallt bli sådär härligt välbalanserad på ett nästan nyfrälst sätt. Så det så!
För det blir väl en lätt match med familj, heltidsjobb (+ moms) egen firma och kolonistuga? Eller hur? Dra ner på något? Näe! Snarare växla upp och gasa. Fast på ett välbalanserat sätt då…

Så se upp! I år är året då jag ska bli supersmal, skitsnygg och otroligt balanserad. Eventuellt… /Ylva.

  1. januari 7, 2015 kl. 8:12 e m

    Haha åh, igenkänningsfaktorn… Skönt du verkar ta det med en nypa salt!:)

    • ylvavitorovic
      januari 7, 2015 kl. 8:50 e m

      Tack! 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

