Hem > Familjeliv > Från lat till väl förberedd och färdig före alla andra utan att göra ett dyft

Från lat till väl förberedd och färdig före alla andra utan att göra ett dyft

Först var jag bara lat. Sedan prioriterade jag annat. Sedan valde jag att inte se. Nu kan jag äntligen sluta skämmas. För första gången har julgardinerna suttit uppe ett helt år. Så pinsamt. Men nu helt plötsligt är de ok igen att de hänger där. På så sätt gick det enkelt och snabbt att pynta inför advent igår. Jag slapp stryka och klättra runt på stolar med risk för liv och lem för att plocka ner och hänga upp gardiner. Man kan säga att min lättja tillslut betalade sig. Hmm. Kanske får de sitta uppe ett år till… /Ylva.

IMG_4881.JPG

  1. december 2, 2014 kl. 10:09 e m

    Men har du denna intressanta blogg också, bland alla andra intressanta saker du håller på med!? Angående julgardiner har vi (omedvetet) förenklat på så sätt att de flesta rum saknar gardiner. I köket har vi gardiner men de är röd- och vitrutiga. Funkar jämt- till jul blir de liksom juliga och på sommaren är de lite somrigt fräscha… 🙂

    • ylvavitorovic
      december 3, 2014 kl. 4:50 f m

      Hallå Camilla! Kul att se dig här. Hinnet inte riktigt vränga tid för att skriva här så det blir lite sporadiskt vad gäller publicering. Bra där med röd- och vitrutiga gardiner. 🙂 Hälsa familjen!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

