Hem > Familjeliv > Svingödsel, regn och vild dans

Svingödsel, regn och vild dans

IMG_4428.JPG

I måndags förra veckan firade vi spetsbröllop. Dvs det är 13 år sedan vi stod i Göteborgs rådhus för att bli ett äkta par. Jag var höggravid och skulle föda vilken minut som helst och den blivande maken var så ivrig att han sa ja två gånger. Reflektion: Innebär det att jag är dubbelt så gift?

Vi firade att vi stått ut med varandra i alla dessa år med god mat, bubbel och fin choklad från Suseå som jag fick av Fnulan när vi var på bloggresa till Polen förrförra veckan i egenskap av Stena Line Storytellers.
Men denna helg var det inte vi som var i fokus utan Anna Maria och Andreas som gifte sig i Lundsbrunn.

IMG_4455.JPG

När vi steg ut ur bilen vid Lundsbrunns kurortshotell slogs vi av en otrolig stank. Det visade sig vara svingödsel. Det gick knappt att komma undan stanken ens inomhus. Tråkigt en dag som denna tänkte vi, men inte så mycket att göra åt. Är man på landet så är man. Västgötaslätten bjöd inte heller på något vidare väder utan mötte oss med regn och kyla. Men det finns väl inget dåligt väder tänkte jag och drog på mig dubbla strumpbyxor, undertröja, klänningen så klart, kavaj, varm sjal, min polska fuskpälsjacka och ett par handskar och det höll nästan hela vägen.

Men nu var det ju inte för vädret eller den friska luften vi hade kommit och det var varmt och skönt både i kyrkan och i matsalen. Och så blev man ju varm av all kärlek också! Vigselceremonin var så fin med sång och en otroligt vacker och specialkomponerad version av ”Ack Värmeland du sköna” på fiol.

IMG_4427.JPG

Vi satt så klart vid det bästa bordet och fick massa trevliga nya bekantskaper på köpet. Efter god middag och fina tal var det dags för dans. Jag höll mig på golvet men lyckades istället dansa sönder klänningen… Så kan det gå!

Dagen efter hade jag en fruktansvärd träningsverk i benen och fötterna värkte. Som tur var ingick spabad i paketet. Nu när man passerat 40 krävs ju mer eller mindre helrenovering efter en kväll som denna. Det var helt underbart att hänga i det anrika spa:t. Det konceptet borde ingå varje gång man går ut nuförtiden.

Tack Anna Maria & Andreas för ett underbart bröllop och en härlig fest samt en härlig stund på spa! /ylva.

IMG_4434.JPG

 

 

  1. september 2, 2014 kl. 9:13 e m

    Lovley!!!!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

