Hem > Familjeliv, Mat > Jag har närt en konditor vid min barm!

Jag har närt en konditor vid min barm!

– Mamma, får jag gå hem själv, undrar lilla S.
– Jaha, ok, men varför, frågar jag, inte helt till freds med all hon går hem alldeles ensam.
– Ibland är det bara skönt att vara ensam hemma, svarar hon kavat.

Efter att ha krävt att hon ska ringa både när hon går och när hon kommer hem känns det aningen bättre.

Jag jobbar på. Skyndar mig hem lite tidigare. Bara för att kolla så att allt är ok.

”Mamma gå till köket!” står det på en lapp i hallen. Jag drar upp skjutdörren till köket och möts av ett uppdukat bord med vit duk, egenhändigt färskpressad juice, en chokladpralin, jordgubbar doppade i apelsinjuice och riven cocos. Så mysigt! Och gott.

En av hennes högsta önskningar är inte helt oväntat att få delta i SVTs barnprogram Överraskningen där man lagar mat med en kock och överraskar någon man tycker om. Men kan man inte vara med i TV, kan man ju alltid fixa det själv. 🙂

Är hon inte underbar så säg!?! /Ylva.

Kategorier:Familjeliv, Mat Taggar:, ,
  1. mars 31, 2014 kl. 9:02 e m

    Vad underbart! Hon behöver ju inte någon hjälp av Niklas i TV, hon fixar det ju helt själv! Toppenbra!
    Kram

    • ylvavitorovic
      mars 31, 2014 kl. 9:05 e m

      Ja hon är superduktig. I lördags gjorde hon en efterrätt och i söndags morse bakade hon scones. Det område med enorm utvecklingspotential är dock uppstädning efteråt. Men vi börjar bli ett bra team. 🙂

  1. november 15, 2015 kl. 8:57 e m

Kommentera

