Hem > Familjeliv, Reflektioner > Det gäller att hålla skenet uppe

Det gäller att hålla skenet uppe

– Hej Joakim, ropar jag glatt. Han verkar inte känna igen mig. Jag tar av mig solglasögonen.
– Det är jag, Ylva! Din gamla kollega från Speak Marketing. Han lyser upp. Vi kramas och skrattar.

Jag presenterar honom för sonen och kompisen som är med på promenad i vårsolen.
Vi börjar prata. Jag fryser till. Han har brytning. What? Joakim har inte någon brytning. Hjälp! Vem är det jag har kramat om? Varför sa han ingenting? Vad gör jag nu? Varför protesterar han inte?

Vi fortsätter att kallprata som om vi känner varandra. Hela situationen känns mycket märklig. Trots att vi båda vid det här laget är fullt medvetna om att vi konverserar en fullständig främling, fortsätter vi ändå att låtsas som att allt är i sin ordning.

Efter vad som känns som en evighet av mental tortyr måste han springa till spårvagnen. Puh! Herregud vad pinsamt.

– Vem var det, undrar kompisen.
– Jo, det var en gammal kollega, ljuger jag. Jag har ju ångan uppe, så att säga. Dessutom skäms jag något otroligt över hela den här knäppa situationen.

Ja, så kan det gå när inte haspen är på. Och vad otroligt förvånad ”Joakim” måste ha blivit när han blev påhoppad sådär oprovocerat, mitt på blanka lördagen. /ylva.

Kategorier:Familjeliv, Reflektioner Taggar:, ,
  1. mars 17, 2014 kl. 7:55 f m

    Ha ha ha underbart! Fantastiskt att ni höll ut.

    • ylvavitorovic
      mars 19, 2014 kl. 8:40 f m

      Tack, Michael 🙂

    • ylvavitorovic
      mars 31, 2014 kl. 9:05 e m

      Ja, lite smått galet…

  2. mars 31, 2014 kl. 9:01 e m

    Ha ha ha, helt galet att han inte protesterade om ni inte jobbat ihop! Ha ha!
    Kram

    • ylvavitorovic
      mars 31, 2014 kl. 9:02 e m

      Ja, visst var det! Kramis!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

