Hem > Familjeliv, Reflektioner > Jag blir bestulen varje morgon

Jag blir bestulen varje morgon

Jag slår upp ögonen. Det är kolsvart. De illröda laserstrålarna visar 05:45. Varför? Varför måste jag alltid vakna en kvart innan klockan ringer. En kvart! Det är ju inte ens ngn idé att somna om.

Jag kämpar mig kvar, som om jag vill bevisa något för någon. Vem skulle det vara i så fall? Som om jag ville säga att jag minsann inte tänker gå upp nu. Vem skulle det straffa? Och framförallt, varför blir jag bestulen på en kvart varje morgon? Jag går ju upp okristligt tidigt redan som det är.

Trots försöken att hålla mig kvar tvingar min fyllda blåsa mig att gå upp. Det är bara att ge upp. Ja, ja. Jag kommer inte försent till jobbet i alla fall.

Antagligen är det ett ålderstecken. Snart sitter jag som panschisarna i hallen och väntar på få rycka tidningen ur handen på tidningsbudet. Det går utför för mänskligheten… /Ylva.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

