Hem > Familjeliv, Mat, Reflektioner > Snö i sidled & vardagslyx

Snö i sidled & vardagslyx

Aj! Det gör ont när snöflingorna flyger rakt in i ögonen. Otroligt obehagligt, faktiskt. Eftersom jag befinner mig i Göteborg så snöar det självklart i sidled. Bara att gilla läget. Jag skyndar mig. Trampar på.

Det som var barmark i morse när jag cyklade till jobbet (då det fortfarande kändes som en bra idé att cykla), har förvandlats till ett täcke av vit snö. När jag försöker ta mig uppför backen slirar hjulen bara. Jag kommer inte framåt. Jag ger upp och får gå.

Lilla S ringer för 5:e gången på en timme och undrar var jag är. Hon är uppspelt. Hon nästan spricker av iver. Jag skyndar mig. Vart tog tiden vägen? Jag skulle ju bara… och vips var klockan alldeles för mycket.

Imorgon är det lilla S födelsedag och pappa D kommer att vara bortrest. Liksom mormor. Lilla S som är hopplös vad gäller att bevara hemligheter har redan avslöjat att de förbereder någon slags middag ihop, hon och pappa. Hon har även avslöjat vissa av ingredienserna.

Så fort jag kliver in genom dörren får jag reda på vilka regler som gäller. Här kan man nämligen inte bara göra som man vill. När lilla S får bestämma innebär det lika mycket demokrati och medbestämmanderätt som i ett feodalt furstendöme i det medeltida Italien. Så för att kunna bli insläppt på ”Lilla S och Pappa Ds hema resturang” är det bara att ta på sig vita kläder och invänta vidare instruktioner.

Trots lilla S diktatoriska fasoner blir det en fantastisk kväll med trerättersmiddag. Så bara. På en måndag. Underbart!

Fram för mer fest och god mat till vardags! Eller? /Ylva.

20140129-204627.jpg

  1. januari 29, 2014 kl. 9:28 e m

    Jag vill vara ditt barn

    • ylvavitorovic
      januari 29, 2014 kl. 9:29 e m

      Haha! Så att du ska kunna köra med mig och komma undan med det, eller?

      • januari 29, 2014 kl. 9:35 e m

        Alla gånger 😉

      • ylvavitorovic
        januari 29, 2014 kl. 9:35 e m

        Pöss!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

