Hem > Familjeliv, Reflektioner > Mexican parkerings-standoff vid vattenvärld

Mexican parkerings-standoff vid vattenvärld

Parkeringsplatsen utanför Vattenpalatset i Lerum är knôkfull. Visserligen är vi ute i god tid för en gångs skull, men vi har ändå inte all tid i världen. Suck!
– Där blir en plats ledig, utropar maken lättad och kör fram några meter och sätter på blinkersen.
Ungefär samtidigt glider en silvrig merca fram från en anslutande tvärväg. Osäkerhet uppstår. Sedan irritation. Vi var ju här först! De båda förarna blänger på varandra. Det hela känns som en Mexican standoff (förutom att de bara är 2).

– Vad händer nu, undrar jag.
– Vi parkerar såklart, svarar maken sammanbitet.
Precis när allt känns som jobbigast backar en annan bil ut från en annan parkeringsplats. Dödläget är upplöst. Maken visar till mercan att de kan ta den nya platsen. Han avböjer. Vi parkerar. End of story.

Vi börjar gå mot entrén. En liten pojke hoppar ut ur mercan, vinkar och ropar glatt:
– Hej S! Vad kul det ska bli att gå på ditt badkalas.
Shit! Var det den nya klasskompisens pappa vi stått och glott argt på och mentalt duellerat med om en parkeringsplats. Snacka om pinsamt! Tur att maken visade den generösa gesten mot den andra parkeringsplatsen i alla fall.
Jag gör en mental anteckning om att att INTE mucka i trafiken. Man vet aldrig vem det är man har framför sig (eller bakom för den delen).

Den nya klasskompisens pappa visar sig vara supertrevlig. Han hänger med oss och det andra föräldraparet som vi har kalaset tillsammans med, ända till slutet.

Jag trivs i min nya baddräkt och mina gamla fotbollsshorts. Ingen bikiniångest här inte! Maken tycker t.o.m. att jag ser ungdomlig ut.
Alla barnen sköter sig och har kul i vattnet så vi behöver inte jaga ihjäl oss efter några ungarna. Vi hinner till och med tjôta, bada bubbelpool och ha det allmänt trevligt. Vi är ju trots allt 5 vuxna på 10 simkunniga barn.

Det enda som går snett är att mina favorit-flipflop går sönder. Men fina Cathrine tröstar och berättar att de på KapAhl ska få in jättefina flipflop nu till våren. You win some, you lose some… En annan sak som inte går helt enligt plan är att jag, i syfte att vinna tid, tar på mig badräkten istället för underkläder på morgonen. Bra idé! Ända tills jag behöver gå på toa. Då blir jag ju tvungen att klä av mig alla 1000 lager kläder och sitta på dass med helt bar överkropp. Tänkte inte på det. Ja, ja. Det kunde varit värre.

Hur beter du dig i trafiken? Och skulle du våga dig på ett badkalas? /Ylva.

20140125-164035.jpg

20140125-164101.jpg

20140125-164118.jpg

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

