Hem > Arbetsliv > Hej vad det går!

Hej vad det går!

Jag äter lunch samtidigt som jag svarar på mail till Nordisk Film & Eyeworks om material till de sociala kanalerna från filmen #SunePåBilsemester. Mitt i detta under av multitasking plingar det till i Outlook. Möte om 15 minuter.
– Shit, ropar jag med munnen full av asiatisk gryta som till viss del därmed även pryder mitt tangentbord. Dubbelshit! Jag är fortfarande klädd i träningskläder efter den avslappnande och helt stressfria lunchyogan…

Jag slänger i mig de sista tuggorna. Hugger väskan och springer in på toa för att tvätta av mig och byta om. Jag har 13 minuter på mig att bli klar och ta mig till mötet. Det kan gå.
Allt går fort och effektivt. Med en hårsmån hinner jag stoppa mig själv från att slänga alla mina kläder i toan. Jag hade visst inte fällt ner locket där jag snabbt och smidigt tänk stapla mitt ombyte.

När jag står där på jobbtoan och krånglar på mig kläderna ringer telefonen. Jag slänger mig över den och svarar. Servil och alltid tillgänglig. En riktig scout. Det är kollegan som jag ska på möte med som ringer. Han undrar om jag är på väg. Personen vi ska träffa är nämligen tidig. Typiskt!
Jag svarar med vad jag själv anser vara en lugn och behärskad stämma att jaaadå, jag är minsann på väg. Det är 4 minuter kvar till mötet skulle börjat. Jag har ännu inte fått på mig alla kläderna.

Jag lägger på och får syn på mig själv i spegeln. Där står jag med håret på ända och byxorna vid knäna. Det blev ingen selfie av den toabilden kan jag berätta för dig, Edit Künstlischer.

Ja, lite så håller det på. Jag lär mig aldrig. Är kroniskt försenad med minst ett par minuter. Ställer upp och fixar. Jamen det löser jag! Det är bara roligt! Jag suger totalt på att delegera och just nu, med all multitasking och övertid, känns det som att jag gör 3 40-timmars veckor på 1. Vad kan man säga mer än att är man dum så får man lida? När jag tänker på dessa frågor återkommer jag i ofta i tanken till Åsas ”utbrott” och Therese McDonlads framträdande på Fab Mamas i höstas.

Fina Fnulan har börjat hålla efter mig. Tvingar mig att ta kisspauser och fruktstunder. ❤
Fnulan! Vill bara säga att idag har jag både kissat och haft fruktstund samt yogat. Är jag inte duktig så säg?!?
/Ylva.

Kategorier:Arbetsliv Taggar:, ,
  1. december 6, 2013 kl. 8:20 f m

    Du är fantastisk min vän, jag är stolt över dig ❤ ❤ ❤

    • ylvavitorovic
      december 6, 2013 kl. 8:28 f m

      Precis vad jag ville höra! 🙂

  2. december 13, 2013 kl. 12:57 e m

    Det var säkert bra att du gick på yogan men frågan är vad effekten blev när du sedan stressade järnet.. 😉 Men jag är lite som dig..
    Hoppas iaf att du har en stressfri helg framför dig! Vi har bio och Sune framför oss!
    Kram

    • ylvavitorovic
      december 19, 2013 kl. 8:24 e m

      Hej gumman!
      Jag att stressa för att slappna av känns onekligen kontraproduktivt. Hoppas ni hade kul på Sune.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

