Hem > Arbetsliv, Social media > Ångestframkallande avledande manöver

Ångestframkallande avledande manöver

20130921-185940.jpg

Med ett stort leende välkomnas min kollega Vaike och jag till Hällsnäs och bloggeventet FabMamas av Mira, Malin och Malin. Rollfördelningen för dagen är klockren: Vaike pratar parfymer och smycken. Jag minglar och äter kakor.

När vi uppmanas att infinna oss i ett konferensrum en trappa upp utrustade med spegel och helt utan manligt sällskap anar jag oråd. Jag vill verkligen inte finna mig själv genom att tillsammans med 50 andra kvinnor betrakta min vagina i en spegel. Det råder en obekväm och nervös stämning i rummet tills det går upp för oss att det hela är en avledande manöver i syfte att få tid att förbereda nästa riktiga aktivitet. Puh! Min kreativa förmåga är väl inte helt på topp när jag designar min egen Panduro-tygpåse, antagligen på grund av att chocken från den avledande manövern fortfarande sitter i. (I alla fall är det det som jag kommer att skylla på om någon frågar). Avskalat och sobert eller tråkigt och safe. Välj själv.

20130921-190745.jpg

I minimässan finns massa spännande saker. Inte minst parfymer och smycken från Stena Line. 😉 Vaike guidar med van hand alla fab mamas till rätt dofter. Själv råkar jag shoppa lite fler kläder från Jencic och CrazyLady. Det kommer att bli jobbigt att förklara ytterligare inköp för Dejan efter veckans shoppande i Polen…

20130921-190402.jpg

20130921-190202.jpg

Ida bjuder på nytt thé från Lipton i en smak som är som gjord för mig: karamell och vanilj. Dessutom får vi små, supergoda cup cakes i perfekt munsbitstorlek som tilltugg. Ser de inte ljuvliga ut, så säg?

20130921-190453.jpg

När jag kommer till rummet är det fyllt av goodiebags med massa spännande innehåll. Det är knappt jag får plats med allt på bordet. Julafton är redan här!

20130921-190619.jpg

Nähä, nu är det dags att kamma te sig inför middagen. Den kommer att bli absolutely fab! 😉

  1. september 24, 2013 kl. 1:54 e m

    Men Ylva, du shoppade väl inget? Du VANN väl allt? 😉
    Kul att träffa dig igen!
    Du hamnade på några bilder hos mig, hojta till om du inte vill att jag publicerar.
    Kram

    • ylvavitorovic
      september 24, 2013 kl. 6:22 e m

      Hallå Christel!
      Ja, derkligen kul att ses igen. ❤
      Näe, jag fick allt handla, jag. Jag var ju både utställare och deltagare så jag kunde inte delta i tävlingarna. Men du vann ju den fina Marc Jacobs-väskan från oss i alla fall. 🙂
      Däremot fick jag massa andra goodiebags som gjorde att jag, trots mycket frånvaro på senare tid ändå är ganska populär här hemma.
      Du får dela bilderna. hoppas att jag inte ser helt galen ut, bara. Kramis!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

