Hem > Familjeliv > Det känns i nacken!

Det känns i nacken!

I morse när jag skyndar mig för att hinna ikapp Dejan går allt snett. Speciellt när jag, lite käckt, försöker lyfta dörrstoppet på dörren till cykelrummet med ena foten samtidigt som jag krånglar mig ut genom dörren med både ryggsäck och cykel. Bom! Dörren slår till mig i ryggen, jag tappar balansen och släpper cykeln för att undvika att hamna på alla fyra i mina vita byxor. Kedjan hoppar naturligtvis. Jag försöker få på kedjan men är för stressad. Byxorna är inte längre vita. Ringer Dejan och vi kommer överens om att mötas upp så att han kan hjälpa mig. Jag kan ju rulla nerför Viktoria-backen. Jag har ju handbroms. Eller? Börjar rulla nerför backen och testbromsar för säkerhets skull. Inget händer. Backen blir brantare och cykeln rullar fortare. Jag slänger mig av cykeln i farten. På höga klackar dessutom. Det knäcker till i nacken. Väl framme hos Dejan visar det sig att kedjeskyddet trycks in när jag tappade cykeln så det går inte att få på kedjan utan verktyg.

Så började min morgon. Hur var din? 😉

Kategorier:Familjeliv Taggar:,
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

