Hem > Familjeliv, Reflektioner > Kärlek är evig skuld

Kärlek är evig skuld

– Ljubomir Vranješ har vunnit den första matchen som förbundskapten för Serbien, sa D som lyssnade på Radio Beograd.
– Vet ni vem Ljubomir är, barnen, frågade han.
– Näe, svarade barnen i kör.
– Ni vet vår kompis Jana i Belgrad, Ljubomir är hennes brorsa, fortsatte D.
– Pappa och jag träffades på hennes födelsedagskalas så det är tack vare henne ni finns till, sa jag.
– Så ni får vara tacksamma mot henne när vi träffas, lade jag till och blinkade med ena ögat.
– Kärlek är evig skuld, sa M. Även om jag inte håller med, så var det ändå fint formulerat, och jag översköljdes av en våg av moderskärlek.
– Ni är så härliga och jag älskar er så mycket, sa jag till barnen.
– Om du verkligen älskar oss snor du väl inte godis från oss, undrade S. Eventuellt med anledning av incident tidigare på dagen…
Jag dröjde med svaret.
– Ni är båda med i Sno-godis-från-små-barn-klubben, konstaterade S.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

