Hem > Uncategorized > Så här gör di i alla fall int i Göteborg!

Så här gör di i alla fall int i Göteborg!

Säkerhetskontrollerna på flygplatserna utförs mer eller mindre rigoröst beroende på vilken stad eller vilket land man befinner sig i.

På ett ställe frågade de bara om jag hade behållare med mer än 100 ml vätska och släppte igenom mig utan att kolla. På ett annat tittade de lite ointresserat på min egenhändigt medtagna, genomskinliga plastpåse med vätskefyllda behållare och viftade förbi mig.

Så var det inte i Vaasa. En flygplats mindre än pluttiga Säve. Där fick jag veta att mitt tilltag med egen, icke reglementsenlig påse inte alls uppskattades, liksom att några av behållarna inte var originalförpackningar. Och så höll det på. Inte otrevligt, snarare vänligt tillrättavisande. Jag påpekade att det inte alls var så hårt med reglerna på andra ställen och fick då veta att de gjorde fel. Jag fick passera på nåder denna gång, men nästa gång jag kom till Vaasa fick det minsann inte slarvas på detta sätt.

När jag kommer ut på andra sidan säkerhetskontrollen står säkerhetsvakten där och håller upp min kavaj och säger:
– Så här gör di i alla fall int i Göteborg!

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

