Hem > Familjeliv, Resa > Man får vara försiktig med vad man önskar sig

Man får vara försiktig med vad man önskar sig

Gatorna och torgen som brukar myllra av folk såhär dags är i det närmaste tomma. Värmen är så kompakt att man riktigt känner hur den slår tillbaka från husväggar och gatan. Vi söker oss desperat till skuggan, stegen är tunga och vi orkar inte tänka. Det enda vi vill är att så snabbt som möjligt ta oss till bassängen, få huvudet under vattnet och svalka oss.

Vi ville bort från regnet och kylan och nu fick vi så vi teg. Jag längtar till mina älskade berg och svalkan där, men bilen är på verkstaden och vårt hus är en byggarbetsplats. Istället gömmer vi oss i lägenheten och kippar efter luft som fiskar på torra land, lika lättirriterade som ett gäng utsvultna pirajor.

Alla fläktar är slutsålda efter 13 dagar med 40 graders värme. Om inte värmeböljan avtar snart kommer det att utlysas undantagstillstånd här i Serbien.

Nu ska jag samla de få krafter jag har, resa mig ur sängen och fira makens födelsedag. Behöver inte drick alkohol för ”yrsla”, den har jag redan…

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

