Hem > Familjeliv > Hur ska nu detta bli?

Hur ska nu detta bli?

Jaha. Här sitter jag alldeles ensam och äter färdiga, uppvärmda köttbullar och dricker ett glas vin medan mina barn är på optimistjolleläger och mannen är… någon stans på stan med kompisar och kommer antagligen inte hem på ett tag. Japp, jag tycker synd om mig själv…

Det är dags att börja packa. På lördag åker vi till Serbien. Om jag och Marko lyckas få våra pass, vill säga. Upptäckte i tisdags att de hade gått ut 😦 Ja, ja vi kommer i alla fall kunna få temporära pass till den facila summan av c:a 1000 kr stycket.

Sedan är det ju det där med bygget… Vi bygger ut sommarstugan i Serbien vilket gör att vi med största sannolikhet inte kan vara på landet utan istället måste trängas i en varm lägenhet i stan. Ångest! Dessutom är mitt älskade kvittenträd under vilket jag legat i skuggan och läst svenska deckare uppryckt med rötterna för att ge plats åt utbyggnaden. Snyft!

Den planerade avstickaren till Grekland blev inte heller som vi hade tänkt oss. Detta av två skäl;
1. Vårt resesällskap har av olika anledningar inte längre råd att följa med.
2. Om vi inte hinner få våra pass utan måste köpa dyra, tillfälliga pass kan vi inte lämna Serbien. De gäller nämligen bara för en utresa och en inresa.

Ok. Dags att bita ihop, sluta gnälla och sätta igång och packa. Håll tummarna att vi får våra riktiga pass! Eller förresten, tröstar mig med lite glass först!

Kategorier:Familjeliv Taggar:, , , ,
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

