Hem > Familjeliv, Mat > Välsignade rester & evigt tjat

Välsignade rester & evigt tjat

Måndagar brukar vara förenade med ganska mycket stress och snabblagad mat. Inte direkt hälsomat och inga långkok. Det ska hämtas, utfodras och lämnas på träning. Jag börjar 7 för att kunna sluta 15:30 och ändå brukar det bli tajt om tid. Men idag hade vi massa underbara rester kvar från helgen och jag fick en härlig 4-rättersmiddag. Vitlökspaté med cornichons och granatäppelkärnor till förrätt, köttfärslimpa med rotfrukslåda och Dejans underbara majonäs till varmrätt, goda franska ostar på surdegsknäcke och skogsbär med vaniljglass till efterrätt. Inte fel för en måndag. Ja, förutom att det var capoeiraträning precis efterråt. När den goda middagsmaten lekte joho i strupen ångrade jag mitt 4-faldiga kulinariska tilltag.

Förresten. Är det inte galet hur saker tenderar att upprepa sig. Varje gång…
Jag: Dags att duscha!
Slumpvis utvalt barn i familjen: Varför!?!?!
Jag: Du har ju precis tränat.
Slumpvis utvalt barn: Men jag blev ju inte ens svettig!!!
ÖVERTALNINGSKAMPANJ.
Mamma-slumpvist utvalt barn 1-0

Jag: Älskling nu är det [annat slumpvis utvalt barn]s tur att bada.
Slumpvis utvalt barn: Ah meh, kan jag inte få duscha lite till. Det är så skönt. Jag kan inte sluta.
ÖVERTALNINGSKAMPANJ
Mamma-slumpvist utvalt barn 2-0
Pyrrhusseger, men ändå. Eller som Kalle säger nedan (som är uppklistrad på dörren till badrummet)
”De kan tvinga mig att göra det. Men de kan inte tvinga mig att göra det med värdighet.”

20120206-201002.jpg

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

