Hem > Familjeliv > Hoppsan – hon kan läsa klotter!

Hoppsan – hon kan läsa klotter!

Vi tar spårvagnen hem från capoeiran. Vi står och väntar på hållplatsen. Jag passar på att uppdatera mig i de sociala kanalerna, Marko sparkar förstrött i en grushög och Sofija bokstaverar något. Hon läser på allt nuförtiden. Bra att hon tränar, tänker jag.
– Mamma, vad menar dem?
– Vaddå, älskling?
– Alltså, vad menar dem med ”Han tycker att han själv är så snygg att han får stånd”?
– Öh, va? Jag tittar upp. Det är en affisch på Hamilton som någon har klottrat den nyss så duktigt upplästa mening på. Jag tittar mig snabbt omkring. Känner blickarna från personerna runt omkring som också väntar på spårvagnen. Fan också! Hur ska jag ta mig ur det här? Jag harklar mig.
– Äsch, det är bara dumheter. Inget att bry sig om.
– Hur då mamma? Vad betyder det?
– Jo, alltså, det är bara dumheter, säger jag igen i brist på något intelligentare och lite surare än jag tänkt mig.
– Titta! ropar jag aningen högre och gällare än planerat. Här kommer vår spårvagn!

Kategorier:Familjeliv
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

