Hem > Familjeliv > Mamma, du är HANDikappad

Mamma, du är HANDikappad

Vi busade och Marko började jaga mig. Jag ropade till Dejan:
– Hjälp mig, han jagar en som är handikappad.
– Kul skämt, mamma, sa Marko och skrattade.
– Ok, så himla kul var det väl inte, tänkte jag. Men, men, lite roar småbarn.
– Men mamma, fattar du inte? HANDikappad!

Jag kan berätta att det inte är det lättaste att vara HANDikappad. Tur att man omges av snälla, omtänksamma och hjälpsamma familjemedlemmar, vänner och kollegor. De enklaste saker som att klä på sig, sätta upp håret, bre en smörgås blir omöjliga. För min del är det över om två veckor. En eloge till alla med funktionshinder som lyckas med alla små vardagsbestyr med bravur.

Kategorier:Familjeliv Taggar:,
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

