Hem > Familjeliv > 10 anledningar till varför detta är årets sämsta vecka

10 anledningar till varför detta är årets sämsta vecka

Veckan som gått har jag tillbringat i sängläge med feber, huvudvärk och förkylning. I och med detta har jag gått miste om massa roliga händelser och viktiga möten som jag har sett fram emot sedan länge. Här är därför listan på allt jag missat och som därmed gör detta till den sämsta veckan 2010.

1. Inläggning av sill på Swedish Taste
2. Julbord på Gunnebo Slott
3. Personaldag: umgås utanför jobbet med min (relativt) nya kollegor
4. Viktigt möte nummer 1 som jag försökt få till stånd i månader
5. Lunch med mina fd kollegor på Cordovan (första gången på ett halvår som vi fick till det)
6. Lunch med mina fd kollegor från Insite (även här första gången på ett halvår)
7. Julfest som jag verkligen sett fram emot
8. Viktigt möte nummer 2 som jag bokade för över 1,5 månad sedan
9. En kompis vernissage på Världskulturmuséet
10. Indisk filmkväll hos kompisar

Men inget ont som inte har ngt gott med sig. Så här kommer listan på det som gjorde veckan lite bättre trots allt:
1. Jag fick tillbringa mycket tid med Sofija som snorade i kapp med mig större delen av veckan.
2. Jag blev invigd i Barbies underbara värld. Tänk att det finns så många filmer om denna vackra, altruistiska, intelligenta och modiga kvinna! (helt utan ironi, så klart).
3. Jag fick upptäcka att Marko har matlagningstalanger (eftersom jag inte orkade laga mat själv). Han gjorde bl.a. en utsökt spaghetti bolognese.
4. Gratis rus tack vare självande kaskader av hostningar eller helt enkelt genom att resa mig upp.
5. Vi fick äntligen vårt nya kök efter endast 4 månaders väntan.

Varje gång jag tänker: ”Vad skönt, jag har inte varit sjuk på jättelänge” eller ”Vad härligt att jag inte haft munsår på länge” så *puff* inträffar det. Jag måste komma på ett sätt att använda dessa mina krafter till något positivt istället.

Kategorier:Familjeliv Taggar:,
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

