Hem > Familjeliv > Barn+shopping=sant

Barn+shopping=sant

Varje morgon när jag går upp känner jag hur jag har ett i det närmaste outsinligt tålamod. Helt i klass med Moder Theresa. Uppfylld av kärlek och altruism tar jag sedan itu med morgonens sysslor. Sedan vänder det. Med tjat, mer tjat, ännu mer tjat, utbrott. Lite som en spiral som upprepar sig. Det byggs upp och exploderar, byggs upp och exploderar. Tills vi kommer utanför dörren. Då blir allt bra igen. Så var det även denna morgon.

Ikväll hade jag bjudit in kollegor och kompisar AW/shopping på Sweet. Och så visar det sig att Dejan sitter fast på ett tåg någon stans på ”schlätta” och kan inte hämta barnen. Jaha. Vi får väl se hur bra det går, tänkte jag lite lätt ironiskt för mig själv. Men faktum var att det gick alldeles strålande. Medan vi damer blev serverade utsökta snittar i olika varianter och ett glas vin så spelade Marko på iPad:en – eller ”paddan” – som Tanja envisades med att säga, och Sofija sprang runt med oss andra brudar och provade klänningar. Att det inte ens var i närheten av hennes storlek verkade ha underordnad betydelse.

Så till min stora förvåning skötte mina små änglar sig helt utan anmärkning. Så shopping och barn kan faktiskt funka på ett mindre, begränsat utrymme med tanter (inklusive undertecknad) som de har någon form av relation till, om än bara ytlig.

Och herregud vad söta de är när de sover! Natti, natti.

  1. Ann C
    december 8, 2010 kl. 8:30 f m

    Vänta bara, snart får du muta dem för att de ska komma med. Med snittar och vin. 🙂 Blev det något snyggt till garderoben då? Kram

    • ylvavitorovic
      december 8, 2010 kl. 3:37 e m

      Kan du tro! Hoppas att du kan vara med nästa gång.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

