Hem > Arbetsliv > Off duty in NY

Off duty in NY

Gula taxibilar. Ett tajt schema av möten med reklam- och webbyråer. Workshops och mottagning på Hewitt Cooper Design Museum. Shopping inpå sena kvällen. Kan det bli mer NY? Antagligen. Om jag inte hade varit så himla jetlaggad.

Hur som helst. Jag har aldrig varit ett Sex and the City-fan, ändå ville jag vara lite som Carrie, flärdfull och chique, när jag nu äntligen var tillbaka i NY. Så efter att ha spenderat dagen i mina sköna converse, bytte jag om till mina fina vitbeiga Nude-pumps med öppen tå. Ett fatalt misstag som det skulle komma att visa sig. Till en början, i kombination med mingel och champagne, kändes det helt rätt. Promenaden med Lena och Joshua började också bra. Tills vi kom till Times Square. Därefter var det mest plågsamt. Dessutom var vi sena.

Ska man vara fin får man lida pin. Och som jag led. När vi klarat av Macy’s försökte vi desperat få tag på en taxi. Lättare sagt än gjort. Var de inte redan tagna var de ”off duty”. Till slut lackade jag ur och gick fram till en ”off duty”-taxi och lät min frustration gå ut över chauffören. Till min stora förvåning reagerade han med att plocka upp oss.

Lärdomar:
– Att vara en bitch lönar sig. Åtminstone i NY.
– Fotriktiga skor ska inte underskattas.

Kategorier:Arbetsliv Taggar:, , ,
  1. Ann-Charlotte
    november 4, 2010 kl. 10:07 e m

    Skorna var i alla fall snygg och du hann ju till middagen – det bor nog en liten Carrie i dig ändå 🙂

    • ylvavitorovic
      november 4, 2010 kl. 10:12 e m

      Tack Ann-Charlotte. Nu känns det bättre. Och en vacker dag kommer skavsåren ha läkt. 😉

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

