Hem > Familjeliv > Ett skönt gäng och massa goda kräftor!

Ett skönt gäng och massa goda kräftor!

Jaha. Då var man där igen. Lätt uppskurna tummar, en orolig mage och en dunkande huvudvärk. Dvs dagen efter en kräftskiva. Men igår var det kul!
Varje gång jag träffar mina vänner tänker jag; vi borde göra detta oftare. Men så fastnar man i vardagens ekorrhjul igen. Och det är ju inte heller lätt att hitta balansen mellan att hinna umgås utan att man samtidigt måste stressa runt som ett torrt skinn mellan olika aktiviteter och inte hinner uppskatta dem. Hur gör ni?

I helgen hade vi dessutom dubbelbokat oss. Jag hade tackat ja till en fest på Facebook och glömt att lägga in det i Outlook (Sorry Anette! – Förresten, det borde finnas en koppling mellan FB Events och Outlook/iCal – måste undersöka detta!). Förutom det missödet insåg jag till slut att jag inte kan göra allt och tackade motvilligt nej till två kalas (Sorry Erik och Sara), för även om man ska ta tillfällena i akt, så måste man också se till att man orkar och hinner med allt utan att blir stressad över det. Eller?

Och på tal om att tillfällena i akt, igår morse såg Dejan och jag en svensk film som heter Änglavakt. Den var inte särskilt bra. Rentav kletig. Men den fick mig att tänka på just detta att ta tillvara på tillfällena i livet. Att umgås med sina barn, sin familj och sina vänner. Att uppskatta tiden vi har tillsammans. Detta blev ännu tydligare när vi dessutom vid frukostbordet fick besked om att en av Dejans farbröder fått lung- och hjärncancer. Det enda som kändes bra var att vi äntligen i somras faktiskt hade gjort slag i saken och äntligen besökt honom.

Kräftskivan blev i alla fall lyckad och vi hade jättetrevligt i mammas härliga hus, som ni kan se (Tack mamma för huslånet!). Internationella var vi också. Några serber, ett gäng fransmän, en grekinna, en amerikan och en och annan svensk. Babel-kräftskiva! 😉

Detta bildspel kräver JavaScript.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

