Hem > Familjeliv > Bekännelser från en huslig medelålders kvinna

Bekännelser från en huslig medelålders kvinna

Jag måste erkänna det. Jag börjar bli riktigt medelålders. Min pappa brukade på olika sätt antyda att huslig inte var ett adjektiv att förknippa med mig. Och, ja, han hade väl inte helt fel. Men nu, en sådär 20 år senare blir jag lycklig över ett nytt badkar. Inte för att det är snyggt utan för att det nu äntligen går att städa ordentligt under det. Hmmm.

Inte nog med det. Idag har jag skrubbat väggarna i köket. Japp, du läste rätt: väggarna. Och du kan inte tro hur stolt jag är över det skinande resultatet. Sa jag förresten att jag gjorde det med diskhandskar på händerna och papiljotter i håret. Hur gick detta till?
Som grädde på moset har jag planterat och i blomlådorna på balkongen.

Och bara för att ytterligare förstärka bilden, här kommer ett husmoderligt tips i form av receptet på kvällens middag:
– Panerad vit fisk
– Hälsosam kokt broccoli
– Kall potatissallad (kall kokt potatis i 0,5 cm tjocka skivor med ringlad dressing över. Dressingen: olivolja, pressad vitlök, salt, peppar och färsk oregano)
– kall sås (crème fraîche, fetaost, citron – lite salt och peppar)
– Lite ruccolasallad till är inte heller fel.

Näe, kära hjärtanes! Nu börjar det bli sent för en gammal tant som jag. Natti, natti!

Kategorier:Familjeliv
  1. oktober 5, 2010 kl. 4:22 e m

    Äh släng bort attributet medelålders. Men vuxenpoäng, det får du av ‘et kan man säga 😉

    • ylvavitorovic
      oktober 5, 2010 kl. 6:52 e m

      Tack Anton! Det var mycket rart sagt. Tyvärr kan jag inte göra mycket åt tidens tand… 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

