Hem > Familjeliv > Åh, en så’n natt!

Åh, en så’n natt!

Ni som läste min Facebook-statusrad igår, såg att jag och Dejan firade linnebröllop (Vår 9:e bröllopsdag, alltså. Precis som prins Haakon och Mette-Marit. Eller hur, Tessan?). Det i kombination med rubriken kanske gör att ni får för er att jag tänker outa massa intima detaljer här. I så fall måste jag göra er besvikna. Det kommer inte att hända. Däremot kommer jag att hänsynslöst hänga ut mina små oskyldiga barn.

Vi firade alltså bröllopsdag. Jag hade inhandlat massa godsaker på Saluhallen. Dejan och jag satt och småpratade i det dämpade skenet från stearinljusen. Åååå så romantiskt det var. Så plötsligt hör vi hur det knarrar från Sofijas säng, små fötter som rör sig snabb och där uppenbarade hon sig i köksdörren. Dumt nog fick jag för mig att tilltala henne.

– Är du kissnödig Sofija? frågade jag. Duh! Hon stannar upp tittar på oss. Och där släpptes fördämningarna. Rak ner på hallgolvet, en halvmeter från toan. Jaha, där bröts liksom den romantiska stämningen och det blev till att moppa golv istället.

Nästa incident inträffade kl 4. Då var det Markos tur.
– Mamma, mitt täcke är blött, men jag har inte kissat i sängen. Nä, nä. Något mystiskt vatten har råkat hamna på täcket, bara. Jaha, bara att byta sängkläder.

Det var hur länge som helst sedan något sådant inträffade – också händer allt i natt. Det måste vara den där Fanta Excotic som de fick till ”bröllopstårtan”… Efter en låååång stund somnar vi tillslut om. Bara för att kort därefter bli väckta av Sofija som blödde näsblod.

Ja, vad ska man säga… Man har inte tråkigt i alla fall när man har barn.

  1. Lillsyrr
    augusti 26, 2010 kl. 4:54 e m

    underbart romantiskt 😉 Olle gjorde samma sak, 1 maj firade vi vår 1 åriga bröllopsdag och hade boka in Avalon och hela paketet, då fick han dubbel öroninflamation och halsfluss – aldrig tråkigt med barn. kram på dig och grattis på bröllopsdagen!

  2. augusti 26, 2010 kl. 8:37 e m

    Underbart! läser med ett leende på läpparna!

  3. ylvavitorovic
    augusti 26, 2010 kl. 9:00 e m

    Anna, jag kommer ihåg att du berättade detta. Det blir inte alltid som man tänkt sig, kan vi sammanfatta det hela med. 🙂

    Tack Sofia. Kul!

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

