Hem > Uncategorized > Som en enda stor familj

Som en enda stor familj

Jag gillar påsken. Inte samma krav som julen, ingen klapphysteri och dessutom finare väder och ändå massa god mat. De senaste 3 åren har vi åkt skidor på påsken. I år kände jag att jag ville samla släkten så jag bokade två storstugor i Säfsen åt min familj, mamma och hennes nye man, min morbror och moster, min två kusiner och deras familjer.

Stugorna hade knappt byggts färdigt och allt var tipptopp nytt och otroligt fräscht. Bästa detaljerna: bastu och veranda i söderläge, där vi hamnade efter varje hård dags slit i backen, i solen med var sin kall öl i handen. Usch vad livet kan vara jobbigt i bland!
Dessutom åt vi god middag ihop med hela gänget varje kväll. Sååå mysigt.

Vi grillade på toppen av backen på luncherna. Nygrillad hamburgare i solskenet med utsikt över de blånande bergen. Inte dumt alls. Här är vi på väg upp till lunchgrillningen; Sofija, hennes syssling Ellen och min kusin Tomas fru Pernilla.

Sofija hade ju sagt att hon skulle åka ”snöboard”. Hon var jätteduktig. Men tyvärr tröttnade hon lite snabbare än jag hade hoppats eftersom hon ville åka i de stora backarna med sysslingarna. Men vilken otroligt härlig inställning hon har. Hon hade ramlat ner för barnbacken och inte stått många meter, ändå säger hon: Nu har jag lärt mig jättemycket. Kan vi åka i hoppen nu mamma?

Men det har väl aldrig varit fel på hennes självförtroende. När jag häromdagen sa till henne: Vad söt du är Sofija, svarade hon; mamma, jag är både söt och smart.

Kategorier:Uncategorized Taggar:, , ,
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

