Hem > Uncategorized > Jaså, är du från Blekinge? Jag trodde det var medfött talfel.

Jaså, är du från Blekinge? Jag trodde det var medfött talfel.

I fredags var jag på kundmöte. Det gick över förväntan. Kanske beroende på låga förväntningar som utgångsläge, men ändå. Det var fredag eftermiddag och när vi avhandlat det vi hade att avhandla satt vi och småsnackade och skrattade. Uppsluppen fredagsstämning. Kunden frågade en annan konsult om han inte var från Skåne. Han svarade:
”Nej , jag är från Blekinge”.

Det är då som jag hör mig själv säga:
 ”Jaså, är du från Blekinge? Jag trodde det var medfött talfel”.

Hallå! Var kom det ifrån? Den råa humor som utövades hemma under barndomen, antagligen. En inbyggd reflex i att hugga på allt som går. Det var menat som ett skämt, såklart, men med tanke på att det var ett affärsmöte och dessutom första gången vi träffades har jag nu gått och grämt mig hela helgen. Hoppas att blekingekillen (pinsamt nog har jag dessutom glömt hans namn)inte tog alltför illa upp. Förlåt! Jag ska jobba på att bli en bättre människa.

  1. stoned potato
    februari 12, 2010 kl. 9:20 f m

    Ha, var ju bara en konsult! Känner igen reflexerna alltför väl – har du möjligtvis också fler syskon än normalkvoten 0,75 … 🙂

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

