Hem > Uncategorized > Inget får fart på städningen som en bjudning!

Inget får fart på städningen som en bjudning!

Ni vet hur det är. Man jobbar mer än man borde, så ska man handla, förhöra läxor, tvätta, laga mat… Dessutom vill man ju förkovra sig, träna, umgås, osv. Då känns det som något måste nedprioriteras. Hos oss blir det ofta städningen. Jag plockar, är irriterad (hatar att städa), skäller på barnen för att de inte plockar undan, springer runt ett varv med damsugaren och tänker imorgon ska jag våttorka och torka bort fläckarna på köksluckorna…

Jag och min älskade man har lite olika sätt att hantera papper. Han vill gärna sprida ut dem för att få en överblick och jag vill samla dem på hög för att få ordning och reda. Vi har ett bord i vardagsrummet som vi inte sett bordsytan på det senaste halvåret, typ. Om ni frågar mig är det mest min mans prylar och papper där. Frågar ni honom… eller föresten, gör inte det.

Nu föll det sig så lyckligt att vi blev värdar för årets nyårsfirande. Vi städade och fejade som aldrig förr. Och nu finns det inte ett papper, inte en pryl på bordet. Det är helt underbart! Nu kan man sitta där och pyssla, spela spel, blogga, osv. I vårt lilla burspråk. Jättemysigt. Dessutom är massa andra ytor befriade. Det är så fint att jag blir lycklig ända in i själen. Nu måste jag bara hitta ett system för att det ska hålla i sig.

Imorgon firar vi serbisk jul med släkt och vänner. Det gick hur lätt som helst att storstäda den här gången efter allt vi har sorterat bort och slängt ut. Härligt!
Hmmm. Tänk vad man blir lycklig över annorlunda saker nu jämfört när man var 20 år.

  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

