Hem > Uncategorized > Det där är ingen ananas, det är en vanlig nass

Det där är ingen ananas, det är en vanlig nass

Vi satt vid matbordet och åt frukost. Jag sa åt barnen att ta en frukt efter maten. Sofija är inne i en extremt jobbig trotsperiod, så när hon började säga ”det där är ingen ananas…”, så trodde jag att hon som vanligt bara satte sig på tvären. Jag var på vippen att bli sur, men då såg jag hennes pillimariska ansiktsuttryck. ”Alltså, mamma, det där är ingen ananas, det är bara en vanlig nass. Förstår du?”

Ingen högre filiosofisk tanke i stil med Magrittes ”Ceci n’est pas une pipe”  men en helt underbar ordvits från en liten, snart 6-årig, trotsprinsessa. Frukternas opålitlighet. 🙂

  1. januari 4, 2010 kl. 11:51 f m

    Hej ylva! Hoppas du haft en härlig ledighet!

    Trotsprinssesor är underbara….

    Kram sofia

    • ylvavitorovic
      januari 4, 2010 kl. 2:16 e m

      Ja, visst är de härliga. Satt och försökte jobba med Sofija uppkrupen på bordet bredvid mig och sa ”Mamma, får jag skriva på din dator”, c:a 1000 gånger. Jag svarade vänta lite, jag måste bara… Då svarade hon ”Mamma, man måste faktiskt ingenting”. Ja, vad ska man säga… de är för goa i den åldern.

      Ledigheten var jättebra. Och din?
      Kramis,
      /ylva.

  2. Mia
    januari 4, 2010 kl. 2:17 e m

    Helt underbart Ylva, barnen är våra framtida filosofer!
    God fortsättning.

  1. No trackbacks yet.

Kommentera

