Hem > Uncategorized > Löfte till mig själv

Löfte till mig själv

I går kväll lovade jag mig själv att jag inte skulle låta stressen att komma i tid till jobbet komma mig inpå livet och förvandla mig till en otrevlig och stressad mamma. Eftersom tiden ändå är en illusion (enl. Douglas Adams i alla fall), spelar det då någon roll om den illusionen tar 5, 10 eller 25 minuter längre på morgonen? Jag måste säga att det gick riktigt bra! Barnen var dessutom mycket mer hjälpsamma och glada än när jag stressar på dem. Och det är ju faktiskt inte de som är sena.

Jag ska fortsätta att börja dagen med att ta några djupa andetag, så framför mig hur jag vill att morgonen te sig i positiva tecken och sedan ha det i bakhuvudet när jag håller på mina morgonbestyr.

Kategorier:Uncategorized
  1. Inga kommentarer ännu.
  1. No trackbacks yet.

Kommentera

